Home Nopietnāk Ārsti nopietni brīdina krāsaino un ērto iešļūceņu – KROKU – valkātājus

Ārsti nopietni brīdina krāsaino un ērto iešļūceņu – KROKU – valkātājus

0

ASV ārsti izdevumam Huffington Post atklājuši galvenos iemeslus, kādēļ cilvēkiem nevajadzētu valkāt vai visā pasaulē tik populārās krāsainās vasaras iešļūcenes – krokus.

 

Krokus siltā laikā valkā gandrīz visi – no bērniem līdz pieaugušajiem, no vienkāršiem pensionāriem līdz pasaules līmeņa slavenībām. To aizstāvju ir tikpat cik pretinieku, kuri atklāti pasaka to, ko mēs visi jau sen zinām – kroki ir neglītas gumijas kurpes. Bet sasodīti ērtas, vai ne?

 

Šo apavu cienītāji uzskata, ka komforts pilnībā atsver to izskatu, un patiesībā tie pat izskatoties diezgan labi. Tiesa, nu amerikāņu ārsti nākuši klajā ar faktiem, kas šo apavu atbalstītāju rindas varētu krietni paretināt. Kroki, tos valkājot ilgstoši, nodara nopietnu ļaunumu jūsu pēdām, norāda ortopēdi. Un viņi pat nepiemin briesmīgo kāju svīšanu tajos. Ir vērts ieklausīties!

 

Kas tad ir lielākie kroku mīnusi? Ortopēdi stāsta, ka sliktākā lieta šajos apavos ir vaļējā aizmugure ar vienu vienīgu atlokāmu siksniņu, kuru daudzi tāpat nelieto. Tas padara tavu papēdi nestabilu un kroki arī pietiekami nebalsta zonu starp papēdi un purngalu.

 

“Diemžēl kroki nav piemēroti valkāšanai visas dienas garumā. Šīs kurpes pienācīgi nebalsta papēdi, kas noved pie tā, ka pirksti ir spiesti iekrampēties apavos. Tas var izraisīt tendinītu, pēdas deformācijas, nagu problēmas, varžacis un tulznas. Principā tas var notikt, lietojot jebkurus apavus ar vaļēju aizmuguri,” stāsta ortopēde, doktore Megana Līhija. Viņa arī novērojusi, ka kroku valkātāji mēdz biežāk paklupt un piedzīvo nepatīkamus kritienus.

  

Tikmēr ortopēds, doktors Alekss Kors norāda, ka jebkuru apavu svarīgākā zona ir atbalsts starp papēdi un purngalu. Šajā ziņā kroki ir viena no vissliktākajām izvēlēm un tieši tāpēc daudzi to lietotāji sūdzas par sāpēm pēdās. “Regulāri sastopu pacientus, kuri nāk uz manu kabinetu, sūdzoties par sāpēm pēdas velvē vai papēžos, un viņi valkā krokus.”

 

Doktors atklāj, ka ir tikai divu veidu pacienti, kuriem kroku valkāšana varētu būt pat ieguvums. Pirmie ir cilvēki ar ļoti augstu pēdas velvi, otrie – tie, kuri cieš no kāju tūskas. “Bet nekādā gadījumā es nevienam neieteiktu valkāt krokus 8-10 stundas dienā.”

 

Rezumē: Kroki nav piemēroti pastāvīgai valkāšanai, bet noderēs, piemēram, kā apavi no mājas uz baseinu, no dušas uz istabu un tamlīdzīgi. Bet vislabāk tos nevalkāt vispār.

 

Tevi noteikti interesēs arī: APAVU IZMĒRS: Atklāj, cik ilgs būs tavs mūžs

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.