Home Zem jostasvietas Zināms veids, kā samazināt risku saslimt ar prostatas vēzi

Zināms veids, kā samazināt risku saslimt ar prostatas vēzi

465
0
SHARE
Foto:clipartkid.com

Visparastākā mērlente var palīdzēt noteikt, cik liels ir tavs risks saslimt ar šī tipa vēzi.

Eiropas Aptaukošanās Samita dati liecina – jo lielāks ir vīrieša vēdera apkārtmērs, jo lielāks ir risks saslimt ar prostatas vēzi vai citām kaitēm, kas rodas zem jostasvietas. Pētnieki atklājuši, ka katri 10 centimetri, kas nāk klāt vidukļa apkārtmēram, rada par 13% lielāku iespēju saslimt ar prostatas vēzi un par 18% palielina risku nomirt tā dēļ.

Tas nozīmē to – ja vidukļa apkārtmērs ir, piemēram, 110 cm, tad ir par 18% lielākas risks mirt no šīs slimības, nekā tad, ja tas ir 100 cm.

“Tauki, kas nogulsnējušies ap vidukli ir galvenais metaboliskā sindroma noteicējs, kas palielina risku saslimt ar sirds slimībām un dažādiem vēža paveidiem. Tas saistīts arī ar insulīna darbību,” skaidro ASV Mayo klīnikas asociētais onkoloģijas profesors Manišs Kohli. “Tāpat ar insulīna rezistenci organisms nespēj pareizi absorbēt insulīnu, izraisot augstāku cukura līmeni asinīs, kas laika gaitā var radīt pirmsdiabēta stāvokli vai pat izraisīt neārstējamu diabētu,” ārsts turpina.

“Taču tas viss var būtiski izraisīt un palielināt vēža attīstību organismā. Aptaukošanās palielina konkrētu receptoru klātbūtni, kas atrodas uz šūnu virsmas organismā. Viņu uzdevums ir uztvert un reaģēt uz specifiskiem hormoniem – šajā gadījumā – insulīnu. Var gadīties, ka pārāk daudzi no šiem receptoriem, varētu teikt, sāk dzirksteļot – to sauc par šūnu proliferāciju vai vienkāršāk – nekontrolētu šūnu sadalīšanās procesu, kas var izraisīt vēža šūnu rašanos,” stāsta Dr. Kohli.

Pasaules Veselības Organizācijas ieteikums vīriešiem: mēģini vidukļa apkārtmērā nepārsniegt 90-94 cm robežu. Tiklīdz centimetru ir vairāk, var rasties nopietni riski saslimt ar sirds slimībām, vēzi, insultu un 2. tipa cukura diabētu. Protams, ne visiem der viena mēraukla, tādēļ precīzākiem rezultātiem speciālisti iesaka izmantot tabulu – garums pret svaru, kur redzama ieteicamā/veselīgā cilvēka ķermeņa masa un vidukļa apkārtmērs. Izmanto to, lai noteiktu vai esi ārpus riska grupas!

clipboard02 clipboard03

Lai precīzi izmērītu vidukļa apkārtmēru, apliec mērlenti ap to aptuveni pusceļā starp gūžas kaulu un apakšējām ribām. Mērījumu fiksē izelpas laikā.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here